راه های مهاجرت

راه های مهاجرت

راه های مهاجرت و بررسی شرایط آن با توجه به مسیرهای مختلف موجود، بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. هر متقاضی باید با در نظر گرفتن موقعیت و شرایط خودش از میان راه‌های موجود یکی را انتخاب کند. اصلی‌ترین راه های مهاجرت که قانونی هم باشند عبارتند از مهاجرت کاری، تحصیلی، اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری، تولد، ازدواج، راه انداری استارت‌آپ و مهاجرت افراد با استعدادهای درخشان به برخی کشورهای آمریکایی.

بهترین راه های مهاجرت از ایران را در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد؛ و همچنین تمامی نکات مهم و اصلی درباره انتخاب بهترین مسیر برای مهاجرت در این مقاله به طور کامل توضیح داده می‌شوند.

معمولاً وقتی تصمیم به مهاجرت گرفته می‌شود، یکی از اولین سوالاتی که مطرح است این است که بهترین مسیر برای مهاجرت چیست؟ اینکه شما چه هدفی از مهاجرت دارید بسیار مهم است. اما رسیدن به جواب این سؤال که از بین انواع راه های مهاجرت دقیقا چه روشی برای شما و خانواده‌تان مناسب‌ترین است، به اصلی‌ترین دغدغه ذهنی تبدیل می‌شود.

برای پاسخ‌گویی به این سوالات شما در ابتدا باید انواع راه های مهاجرت را بشناسید تا با توجه به شرایط خود بهترین مسیر را انتخاب کنید.

مهاجرت تحصیلی، از رایج‌ترین راه های مهاجرت

مهم‌ترین شرایطی که باید برای انتخاب مسیر و روش‌های مهاجرتی خود در نظر بگیرید سرعت، کیفیت و هزینه‌ای است که در نهایت شما را به دریافت پاسپورت و یا اقامت در آن کشور خاص برساند.
مهاجرت تحصیلی یکی از راه‌هایی است که تمامی این شرایط را داراست. در مقایسه با راه های دیگر مهاجرت، مثل مهاجرت کاری که حداقل چندین سال زمان می‌برد تا به مرحله دریافت پاسپورت برسد و یا مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری که به مبالغ زیادی سرمایه نیاز دارد، مهاجرت تحصیلی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد و پس از گذشت دو الی سه سال اقامت دائم آن کشور را دریافت می‌کنید. کشورهایی هم‌چون ترکیه، فرانسه، سوئد، کانادا و آلمان می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مهاجرت تحصیلی باشند.

 

مهاجرت کاری، یکی از روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

کشور ایران دارای بیش از 80 میلیون جمعیت است و مطابق با آمار رسمی ارائه شده، نرخ بیکاری در ایران در اواسط سال 2019 در حدود 12 درصد بوده است. یکی از بهترین راه های اخذ اقامت، مهاجرت از طریق کار است.
کار در کشورهای خارجی باعث ورود ارز به آن کشورها نیز می‌گردد. البته باید در نظر داشته باشید که پروسه مهاجرت از طریق کار ممکن است کمی زمان‌بر شود. بنابراین بهتر است برای کار در خارج از کشور ابتدا زبان کشور مورد نظر را در سطح خوبی یاد بگیرید.

نکته دیگر بررسی مشاغل مورد نیاز در کشور مورد نظر است، که از طریق سایت‌های موجود کاریابی امکان‌پذیر است. همچنین برای اینکه راحت‌تر کار پیدا کنید، نوشتن رزومه نیز بسیار کمک‌کننده است.

مسئله دیگری که مطرح می‌شود اخذ پاسپورت از طریق کار است. این موضوع در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلا در کشوری مانند کانادا چنانچه اقامت دائم داشته باشید، بعد از 3 سال می‌توانید برای پاسپورت اقدام کنید، یا در آلمان یا اتریش به شرط داشتن اقامت دائم، بعد از 6 الی 10 سال موفق به اخذ پاسپورت خواهید شد.

 

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، یکی از روش‌های مهاجرت پراستفاده

این نوع مهاجرت یکی از جدیدترین و مطمئن‌ترین راه های مهاجرت است. اولین بار آمریکا برای جذب سرمایه‌های خارجی از این روش استفاده کرد.

این روش خود انواع مختلفی دارد از جمله سرمایه گذاری در بورس، املاک و مستغلات، ایجاد کسب و کار و یا خرید سهام یکی از تجارت‌های کشور مقصد.

روش اصلی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دریافت گلدن ویزا یا همان ویزای طلایی است. با گرفتن این ویزا شما می‌توانید اقامت یا پاسپورت آن کشور را دریافت کنید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا از راه سرمایه گذاری یا خرید ملک، شهروندی یک کشور را به دست بیاورید و خود و خانواده‌تان در آن کشور سکونت داشته باشید، مدرسه بروید و از خدمات درمانی استفاده کنید. کشورهایی چون استرالیا، کانادا، اتریش و… بهترین گزینه‌های مهاجرتی ایرانیان برای سرمایه گذاری می‌باشند.

 

مهاجرت از طریق ازدواج

برخی افراد از طریق ازدواج با اتباع خارجی قصد کسب تابعیت کشور همسر خود را دارند. برخی از افراد هستند که شرایط ازدواج واقعی با یک فرد خارجی را دارند و این روش می‌تواند برایشان مناسب باشد. اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود برخی برای کسب تابعیت یک کشور تن به ازدواج صوری با تبعه آن کشور می‌دهند. مسلم است که ازدواج صوری نمی‌تواند بهترین مسیر برای مهاجرت باشد، علاوه بر از اینکه کشورها در صورت اثبات، برای ازدواج صوری جرائمی مانند جریمه مالی، زندان، دیپورت و ممنوعیت ورود مجدد بعضاً تا 10 سال را نیز در نظر گرفته‌اند.

 

سخن پایانی

با توجه به تسهیل قوانین و ایجاد انواع روش‌های مهاجرت، امکان زندگی در کشور دلخواه در بین علاقه‌مندان مهاجرت آسان‌تر از قبل شده است.
چه هدف شما از مهاجرت ادامه تحصیل باشد چه پیدا کردن شغل رویایی، قوانین در کشورهای بزرگ و سرآمدی همچون آمریکا، استرالیا و کانادا و یا کشورهای مطرح اروپایی همچون آلمان و فرانسه، تسهیل‌گر هستند و شما را در راه رسیدن به رویایتان همراهی خواهند کرد.