بکر ترین جاذبه های گردشگری ایران

بکر ترین جاذبه های گردشگری ایران

اینکه مقصد مناسب و درستی برای سفری که می‌خواهیم برویم انتخاب کنیم، یکی از مهم‌ترین اقدامات مسافرت است. اکثر افراد با در نظر داشتن چند گزینه مشخص و محدود دائما سفرهای تکراری را تجربه می‌کنند.

در شرایطی که ایران ما دارای زیباترین و بکر ترین مناطق دیدنی است که جاذبه‌های گردشگری هستند که برای عموم مردم ناشناخته هستند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا تعدادی از بکر ترین مناطق گردشگری ایران را در این مطلب به شما معرفی کنیم که حتی ممکن است تصاویر کمتری از آن‌ها منتشر شده باشد.

 


جاذبه های گردشگری ایران

 

 دهکده زراس - خوزستان

دهکده زراس

دهکده زراس


در تابستان به علت گرمای شدید هوا نمی‌توان به خوزستان سفر کرد اما در فصل پاییز سفر به جنوب از بهترین انتخاب‌هاست. بر خلاف تصور، همه جای جنوب گرم و خشک نیست و در دل آن سرسبزی‌هایی نیز وجود دارد؛ مانند دهکده زراس در شمال دریاچه کارون و ۱۴ کیلومتری جنوب شهر دهدز.

آب و هوای این دهکده با آب و هوای غالب خوزستان تفاوت دارد، سرسبز است و بین کوه و جنگل‌های بلوط آن دریاچه‌ای دیده می‌شود که در آن می‌توان قایق‌سواری و ماهیگیری هم کرد.

 

 

دره نی گاه - لرستان

 

دره نی گاه

دره نی گاه

 


کمی که از شمال ایران فاصله بگیریم و به سمت لرستان برویم، به دره نی گاه که یکی از جاهای دیدنی و بکر ایران است می‌رسیم. این دره از ۶ کیلومتری دریاچه گهر شروع شده و به روستای " تی" می‌رسد. زیبایی دره به صخره‌ها و رودخانه‌ای است که از وسط آن می‌گذرد. رودخانه سفیدآب حدود 500 متر در داخل این دره جریان دارد. آبشارهایی که در گوشه و کنار و دشت وسیع پیش رو به چشم می‌خورند، ما را کاملا از زمان و مکان فارغ می‌کنند.

 

 

جهان نما – گلستان

 

جهان نما

 

 جهان نما

جهان نما دهکده‌ای‏ ییلاقی در جنوب شهرستان کردکوی استان گلستان است. این منطقه  در میان رشته کوه های البرز است که با قرار گرفتن در ارتفاعاتش می‌شود دشت گرگان و دریا را دید. چشم‌اندازهای خاص و زیبا و در عین حال ناشناخته جهان نما از بکر ترین مناطق گردشگری ایران در تمام فصول پذیرای به حساب می‌آید.

این دهکده با برخورداری از طبیعت و چشم‌اندازهای جذاب و جنگل‌های پهن برگ و سوزنی برگ از منابع اکوتوریستی با ارزش استان گلستان است.

یکی دیگر از جذابیت‌های زیبای دهکده جهان نما جاییست در شمال این دهکده که به چکل آتشان معروف است. وجود تعداد زیادی چشمه، دشت وسیع، درکنار گل‌ها وگیاهان دارویی زیبایی خاصی به این قسمت از دهکده داده است.

 

ییلاق دشت النزه - گیلان

 

 دشت النزه

ییلاق دشت النزه


می‌توان گفت استان گیلان بخش زیادی از مناطق سرسبز و بکر ایران را در خودش جا داده است. ییلاق النزه در منطقه مرکزی ییلاقات شاندرمن یکی از بکرترین مناطق گردشگری ایران است. در این ییلاق آبشاری با ارتفاع بیش از 15 متر به نام واشیار وجود دارد که خیلی شبیه تنگه واشی‌ تهران است.


مهم‌ترین و اصلی‎ترین ویژگی این ییلاق چشمه‌های فراوان آن است. به گفته بسیاری، النزه بیشترین تعداد چشمه‌ها را در کل ییلاق‌های ماسال و شاندرمن داراست. دشت النزه بسیار بزرگ و سبز بوده و کوه‌ها از هر طرف آن را احاطه‌ کرده‌اند.

 

ترکمن صحرا

 ترکمن صحرا

ترکمن صحرا


دشت‌های ترکمن صحرا، در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان و در همسایگی حاشیه شرقی دریای خزر قرار دارند. تپه‌های سبز و متوالی این منطقه مشهور هستند. منطقه گورستان خالد نبی نقطه اوج این دشت‌ها محسوب می‌شود.

 

جریزه هنگام

 

جریزه هنگام

جریزه هنگام


در جنوبی‌ترین نقطه ایران، جزیره کوچک و دیدنی با زیبایی و جذابیتش خودنمایی می‌کند که هنگام نام دارد. جزیره‌ای مرجانی که در جنوب جزیره قشم قرار گرفته است. آب‌های نیلگون خلیج فارس و انواع مختلف جانوران دریایی که معروف‌ترین آن‌ها دلفین‌ها هستند از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره هنگام محسوب می‌شوند.

شنا کردن و غواصی در سواحل این جزیره و تماشای لاکپشت‌های دریایی از جاذبه‌های دریایی اطراف هنگام و طبیعت خاص، آهوها و پارک کروکودیل از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند. برای رسیدن به جزیره هنگام از راه کناره جنوبی جزیره قشم به سمت روستای شیب دراز حرکت می‌کنیم و از آن‌جا قایق‌ها ما را به گشت داخل جزیره می‌برند.

 

رامیان-گلستان

رامیان

رامیان

 


اکثرا گلستان را با جنگل ناهارخوران می‌شناسیم، در حالی که در ۷۶ کیلومتری مرکز این استان، شهرستان رامیان وجود دارد، یعنی جایی که به جنگل سرسبز گلستان شناخته می‌شود. رامیان با اسب‌های وحشی و جنگل‌های مه گرفته‌اش تصویری جذاب و رویایی برای مسافران می‌سازد. در مسیر رسیدن به رامیان می‌توان از قلعه موران یا ماران را که در جنوب آن قرار گرفته دیدن کرد. همچنین دیدن زیبایی‌های چشمه گل رامیان، چشمه سرخ و آبشار اولنگ را هم نمی‌شود از دست داد.

 

چشمه‌های باداب سورت مازندران


چشمه‌های باداب سورت 

 

چشمه‌های آب شور باداب سورت، چشمه‌هایی بی‌نظیر در ایران و کم نظیر در جهان هستند. آن‌ها در بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارند و در سال 1387 به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران بعد از کوه دماوند به ثبت رسیدند.

باداب سورت در تمامی فصل‌های سال زیباست اما پربازدیدترین زمان، فصل‌های بهار و تابستان هستند؛ چرا که در فصل بهار این منطقه بسیار سرسبز است و فصل تابستان هم زمان خوبی برای آب‌تنی در حوضچه‌های زیبا و سرشار از مواد معدنی است.