خرید خانه در تهران

خرید خانه در تهران

تاریخچه و معرفی شهر تهران

تهران پایخت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر آن است و در حال حاضر به لحاظ جمعیت در جهان، رتبه زیر 30 را به خود اختصاص می‌دهد. موقعیت قرارگیری تهران به صورتی است که هم نواحی کوهپایه‌ای و هم دشت را داراست. آب و هوایی نیمه خشک دارد و با توجه به اینکه شمال شهر تهران منطقه کوهپایه‌ای محسوب می‌شود، دارای آب و هوای خنک‌تری نیز هست.

یافته‌های باستان شناسان نشان‌دهنده این است که این شهر قدمت تاریخی زیادی دارد و اسکلت‌های یافت شده در آن، حدود 7000 سال قدمت داشته‌اند.

در اوایل حکومت قاجار، موسس این سلسله تهران را پایتخت خود قرار داد. پس از آن این شهر به یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران تبدیل شد.

اگر بخواهیم درباره این شهر به صورت منطقه‌ای صحبت کنیم:
شمال تهران کوهپایه‌ای و خوش آب و هواترین منطقه آن و همچنین لوکس‌نشین، غرب تهران از محلات تازه ساز که به تازگی رونق یافته و مانند شمال آب و هوای کوهستانی نیز دارد، مرکز تهران شلوغ‌ترین و پر ترافیک‌ترین بخش شهر و شرق تهران که بیشتر بازارها و مراکز تجاری را در خود جا داده است.

 

خرید خانه در تهران

هنگام خرید در شهری مانند تهران باید به برخی موارد حساس‌تر بوده و به آن‌ها دقت بیشتری داشته باشید. چرا که زندگی کردن در این شهر پرجمعیت مسائل و مشکلات خاص خودش را دارد.

در ادامه چند مورد از آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

  1. انتخاب منطقه مناسب

پس از اندازه گیری میزان بودجه و شرایط موجود جهت خرید خانه، بررسی آگهی‌های فروش می‌تواند به شما در راستای انتخاب منطقه کمک کند. مهم است بدانید دسترسی به امکانات شهری، امنیت، افزایش ارزش ملک، فرهنگ منطقه، میزان ترافیک و ... در منطقه مورد نظر شما به چه صورت است و چقدر با انتظار شما از محل زندگیتان همخوانی دارد.

پیش از اقدام به خرید در مناطق مورد نظرتان بگردید و آن‌ها را در ساعات مختلف بررسی کنید. حتی در صورت نیاز از افراد بومی در رابطه با محله سوال کنید.

  1. میزان دسترسی به امکانات شهری

دسترسی مناسب به ابزار حمل و نقل عمومی، میادین میوه و تره بار، درمانگاه یا بیمارستان، باشگاه، مدرسه، پارک و ... در زمان خرید خانه در تهران باید مورد بررسی قرار بگیرند.

  1. رصد حجم ترافیک منطقه

به منطقه و محله‌ای که قصد خرید خانه در آن را دارید، در ساعات مختلف روز سر بزنید چرا که باید میزان ترافیک در ساعات مختلف به ویژه در ساعات شلوغ و پر ترافیک را رصد کنید.

  1. قدمت خانه

اگر بین گزینه‌های شما خانه قدیمی هم وجود دارد، پیش از گرفتن هر تصمیمی با یک کارشناس معماری حرفه‌ای مشورت کنید. که اگر قصد بازسازی و یا تعمیر خانه را دارید، هزینه‌های آن درست و دقیق برآورد شوند.

در مورد آپارتمان‌های نوساز باید حساس‌تر بود چرا که باید حتما کیفیت آپارتمان به تایید یک کارشناس عمران یا معماری برسد و نباید صرفا به حرف سازندگان ملک اکتفا کرد.
در تهران همیشه امکان بروز زلزله وجود دارد، بنابراین باید امنیت ساختمان در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

  1. هزینه‌های نگهداری، شارژ و سرایداری

پس از خرید خانه و ساکن شدن در آن، موارد این چنینی نیز در لیست خرج‌های شما قرار خواهند گرفت. بنابراین پیش از خرید به صورت دقیق آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و مبلغ نهایی ماهانه را محاسبه نمایید.

 

خرید خانه در تهران محله‌هایی با قیمت متوسط

محله صادقیه تهران

این محله یکی از محله‌های متوسط برای خرید خانه در تهران است که در زمان پهلوی آریاشهر نام داشته است. اکنون این محله، چندین محله دیگر مانند طرشت، بلوار فردوس و ارمکان را نیز شامل می‌شود.
نکته جالب در مورد این محله این است که بخشی از آن در منطقه 2 و بخشی دیگر در منطقه 5 تهران قرار می‌گیرد. این محله دارای ایستگاه مترو، انواع مراکز تجاری، بانک‌ها و مراکز فرهنگی نیز هست.

 

محله تهرانسر تهران

یکی دیگر از محلات با قیمت متوسط برای خرید خانه در تهران، محله تهرانسر می‌باشد. از محلات بسیار بزرگ تهران است و در منطقه 21 شهرداری قرار دارد.

این محله به قسمت‌های مرکزی، شمالی، شرقی، غربی و شهرک مسکن ویژه تقسیم می‌شود. در میان این بخش‌ها تهرانسر مرکزی و شمالی به نسبت سایر مناطق گران‌تر هستند. این منطقه از امکانات آموزشی، درمانی و رفاهی خوبی برخوردار است.

 

محله شهران تهران

یکی از محله‌های شمال غربی تهران، واقع در منطقه 5 و از مناطق متوسط رو به بالا برای خرید خانه در تهران است.

این محله به دو بخش شهران شمالی و شهران جنوبی تقسیم شده است که هر دوی آن‌ها شرایط بسیار خوبی از نظر آب و هوایی دارند و نوساز هستند. شهران شمالی خوش آب و هواتر است اما در عوض امکانات رفاهی شهران جنوبی بیشتر است. همچنین جمعیت ساکن در شهران شمالی نیز بیشتر است.

این محله به پارک‌های کوهسار نزدیک بوده و به همین علت محل عبور مردم تهران به این تفریحگاه‌ها به حساب می‌آید.