بهترین ارز برای سرمایه گذاری

بهترین ارز برای سرمایه گذاری

برای اینکه بتوانیم بهترین ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و یا بلند مدت انتخاب کنیم، باید به عوامل مختلفی توجه کنیم. این که بسیاری از کارهای دنیا بر پایه پول انجام می‌شود، بدیهی است و همچنین تقریبا همه ما می‌دانیم که دیجیتالی شدن آن چقدر بر همه چیز زندگی ما تاثیرگذار است.

این دیجیتالی و مجازی شدن پول، با سرعت زیادی در حال گسترش و رشد است. همه کارهایی که ما در زمان حال انجام می‌دهیم، در راستای آینده‌ نگری و البته کسب سود است. هر کسی از هر نوع سرمایه گذاری که انجام می‌دهد، هدف مشخصی دارد و آن افزایش دارایی‌هایش است.

آشنایی با ارز دیجیتال و شناخت کامل آن به سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت و کسب سود بیشتر ما بسیار کمک می‌کند.

ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی یک دارایی دیجیتالی است که به عنوان ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارایی با ارزش با علم رمز نگاری ایجاد شده و نیز امنیت بالایی دارد. این ارز به صورت دیجیتالی ذخیره شده و نقل و انتقال آن بر بستر بلاک چین و اینترنت انجام می‌شود.

از ویژگی‌های اصلی ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن و شفافیت آن در شبکه بلاک چین هست. منظور از غیرمتمرکز بودن این است که برای ارسال یا دریافت ارز دیجیتال نیاز به فرد یا شخص ثالثی نیست و انتقالات به صورت مستقیم صورت می‌گیرند.

 

معرفی بهترین ارز برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳

  • پکس گلد (PAX Gold)

اولین رمزارز، جزء کم‌ریسک‌ترین‌هاست و پشتوانه طلا دارد. PAXG توسط کمپانی پکسوس ارائه شده و هر توکن آن نشان‌دهنده یک اونس طلا مطابق با استانداردهای شمش طلای لندن (London Good Delivery) است. شمش‌های طلا که پشتوانه این توکن هستند، در انبارهای رسمی و مورد تایید نگهداری می‌شوند.
در شرایط کنونی، پکس گلد می‌تواند امن‌ترین  ارز برای سرمایه گذاری در سال آینده باشد. این رمزارز را می‌توان از صرافی‌های بایننس، کوکوین، کراکن، جمینی و ... خریداری کرد.

  • بیت کوین (BTC)

بیت کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت است. با توجه به قیمت و حجم معاملات بالای این ارز دیجیتال به راحتی می‌توانیم علت علاقه سرمایه گذاران برای خرید و جذب این ارز دیجیتال را متوجه شویم.

اکنون بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌ها بیت کوین را به عنوان گزینه پرداخت می‌پذیرند و این باعث می‌شود بیت کوین به یک سرمایه گذاری مناسب و هوشمندانه تبدیل شود. برای مثال شرکت ویزا Visa برای خرید و فروش، بیت کوین را می‌پذیرد.

همچنین بانک‌های بزرگ نیز در حال راه اندازی و پذیرش بیت کوین در تراکنش‌های خود کرده‌اند. تسلا بیت کوین را برای مدت کوتاهی می‌پذیرفت اما با توجه به استخراج بیت کوین و طرفداری از محیط زیست پذیرش بیت کوین را متوقف کرد. احتمال می‌رود در آینده دوباره پذیرش بیت کوین را از سر بگیرد.

بهترین ارز برای سرمایه گذاری

  • اتریوم (ETH)

اتریوم با ایده‌ای متفاوت نسبت به بیت‌کوین، به دنبال ایجاد تمرکززدایی در همه فرآیندهاست. اتریوم که کاربردهای بیشتری نسبت به بیت کوین ایجاد کرده، همیشه در تعقیب پادشاه ارزهای دیجیتال بوده است و مدتی می‌شود که وارد مرحله‌ای جدید از حیاتش شده است.
جالب است بدانید که ارز دیجیتال اتریوم نوعی پلتفرم بلاک چینی است که با هدف پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و تراکنش‌های مالی راه اندازی شده. بنابراین برنامه نویسان و توسعه دهنده‌های نرم افزار این امکان را دارند تا برنامه‌ها یا DAPP‌های خود را بر روی این بلاک چین پیاده سازی کنند.

  • کاردانو (ADA)

ارز دیجیتال کاردانو نیز از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری می‌باشد. کاردانو در سال 2015 توسط چارلز هاسکینسون راه اندازی شد. این ارز فعالیت‌ها و هدف‌های قدرتمندی دارد.

هدف کاردانو تبدیل شدن به پلتفرم مالی جهانی از طریق ایجاد محصولات مالی غیر متمرکز است. بیشتر دارندگان کاردانو، آن را یکی از ارزهای دیجیتال آینده‌دار می‌دانند. در واقع بیت کوین نسل اول، اتریوم نسل دوم و کاردانو را نسل سوم بلاک چین معرفی می‌کنند.

 

  • دای (DAI)

در زمان‌هایی که اوضاع بازار رمزارزها خوب نباشد، دیگر بیت کوین و اتریوم را هم نمی‌توان کم‌ریسک در نظر گرفت. در این شرایط استیبل‌کوین‌ها، رمزارزهای کم‌ریسک به حساب می‌آيند و در بازار نزولی بهتر است بخش زیادی از سبد شما را رمزازهای با ثبات تشکیل دهند. باید به میزان لازم استیبل‌کوین داشته باشیم تا در زمان‌های مناسب بتوانیم به بازار ورود کنیم.

اگر بخواهیم یک استیبل کوین را برای مدت طولانی داشته باشیم، باید خیالمان از امنیت آن راحت باشد. بنابراین منطقی است که یک استیبل‌کوین غیرمتمرکز انتخاب کنیم که دای مطمئن‌ترین در بین آن‌هاست.

 

  • پولکادات (DOT)

پولکادات ارز دیجیتال منحصر به فرد مبتنی بر الگوی اثبات سهام است که همکاری میان‌شبکه را برای بلاک چین‌ها هدف قرار می‌دهد. پولکادات در سال 2017 توسط گاوین وود که یکی از اعضای سازنده اتریوم است، ساخته شد و با قدرت به روند خود ادامه داد. پروتکل این شبکه برای اتصال بلاک چین‌های عمومی و خصوصی طراحی شده تا تمامی این سیستم‌ها بتوانند با یکدیگر همکاری کنند.

پروژه‌های مختلف می‌توانند از پاراچین‌های پولکادات استفاده کنند که حراج آن‌ها از پاییز ۱۴۰۰ آغاز شد. طبق گزارش مساری فعالیت‌های توسعه‌دهندگان و استفاده از شبکه پولکادات رو به افزایش است. ساختار و تیم توسعه‌دهنده پولکادات آن را در دسته ارزهای دیجیتال آینده دار قرار می‌دهد.

 

 

در این مطلب سعی کردیم به طور خلاصه اطلاعاتی درباره چند مورد از ارزهای مناسب سرمایه گذاری به شما عزیزان بدهیم تا شاید در راستای تصمیم‌گیری شما در این زمینه تاثیرگذار باشیم. تاکید ما بر این است که برای سرمایه گذاری در این حوزه، به دانش و تحقیق بسیاری نیاز است تا بتوانید موفقیت کسب کنید و به سرمایه خود بیفزایید.